Endodoncja to gałąź stomatologii zajmująca się leczeniem kanałowym zębów. Tego rodzaju działanie ma na celu redukcje oraz minimalizacje chorób miazgi zęba. Polega ono na wykorzystaniu czynników chemicznych i mechanicznych jednocześnie zabezpieczając ząb przed wpływem patogenów. Leczenie ednokanałowe wymaga odbudowy zęba w postaci wypełnienia. Spowodowane to jest ingerencją w jego budowę, dlatego stosuje się często koronę protetyczną.

WSKAZANIA DO LECZENIA ENDODOTNYCZNEGO

Leczenie endodontyczne stosowane jest głównie w przypadku objęcia miazgi zębowej procesem zapalnym. Taka sytuacja wymaga usunięcia żywej tkanki z zęba. Ząb pozostaje martwy, mimo to spełnia swoje podstawowe funkcje. Czy da się uniknąć leczenia kanałowego? Głównym sposobem na profilaktykę jest dbanie o higienę jamy ustnej oraz regularne wizyty u stomatologa. Zęby powinny być szczotkowane co najmniej trzy razy dziennie i płukane. Takie praktyki zapobiegną rozwojowi próchnicy i pozwolą na uniknięcie leczenia kanałowego.

KIEDY STOSUJEMY LECZENIE KANAŁOWE?

Główną przyczyną zakażenia miazgi zęba jest zaawansowana próchnica. Wcześnie wykryta i leczona obejmie jedynie zewnętrzne/ martwe fragmenty zęba. Dzięki temu żywa część pozostanie nienaruszona, co przełoży się na brak konieczności wdrożenia leczenia kanałowego. Inną przyczyną leczenia endokanałowego jest paradontoza. Jest to patologiczny stan przyzębia, który może wystąpić nawet wtedy, kiedy ząb wygląda na zdrowy i jest pozbawiony ubytków.

ENDODOCJA – ZABIEGI LECZENIA KANAŁOWEGO W KLINIKACH HOLLYWOOD

Stanom zapalnym miazgi zębowej często towarzyszą reakcje bólowe. Mogą być samoistne lub wynikać z podstawowych czynności zębów, przykładowo jedzenia. Ząb może również stać się czarny. Nie muszą temu towarzyszyć doznania bólu.

Zrezygnowanie z leczenia może skutkować objęciem procesem zapalnym innych tkanek.

Zapraszamy na zabiegi leczenia kanałowego (endodoncji), które przeprowadzają nasi lekarze.